Jumaat, 23 Disember 2011

cerita ofis aku

 sebahagian dr kengkawan ofis aku...

kat ofis aku skg ada 2 org ibu mengandung....salah sorang tu aku la yg skg dah 5 bulan dan sorang lg second bos aku dah 6 bln...sepanjang kami mengandung nie, mcm2 kejadian jd kat ofis nie.....ada sekali tu ex-bos kami kene chicken pox (cacar air)....dia kene sbb dp jangkitan dr anak dia....bl dia msk ofis jer , mak ai penuh muke dia dgn tanda hitam yg kecik2...dah la kecik2, rapat2 plak tu...selalu je msk ofis aku borak2 ngan staf yg lain...

selang berapa hari bos ofis aku yg baru nie plak kene chicken pox nie......hampir 2 minggu gak la dp MC......lps 2 minggu , bos msk keje pg2 lg kami dah bersalaman....huh, risau gak hati aku nie...kot2 la kan terkena jangkitan....tp alhamdulillah, nampaknye daya tahan badan kuat.......aku ada gak bc artikel berkenaan chickan pox nie....aku syare ngan korang sikit sebanyak yer....http://www.sihatselalu.com.my/2010/01/cacar-air-chicken-pox.html

baru2 nie bos aku g scan kat klinik pasal kandungan dia...dikhabarkan uri berada dibawah......jd dia diarah merujuk ke hospital besar utk rawatan seterusnya......bahaya gak kan bl uri berada di bawah.....mcm2 risiko ada....ada artikel tu cerita mcm nie....http://portal.alamhamil.com/artikel-kehamilan/masalah-hamil/152-uri-berkedudukan-rendah.html......semoga semuanya selamat.....


 gambar hari ke-5 br blh blk umah

mase aku first pregnant dulu, anak aku selalu songsang setiap kali cek perut....aku tgk suami aku dah risau la gak tp tetap cool....bl dgr citer kawan2 yg dah mengalami situasi mcm aku tu, insyaallah baby masih lg boleh pusing sehingga cukup bulan...alhahdulillah, bl dah  cukup bulan kedudukan anak aku kembali normal seperti yang sepatutnya.....

 sahira nayli bt saipul nizam






3 ulasan: